×

Uyarı

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 718

Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Atatürk

ANFAŞ zirvesinde İzmir-Antalya rekabeti için ne konuşuldu?

Mehmet İŞLER /EGEDESONSÖZ 

ANFAŞ Genel Müdürü Özer, İZFAŞ’la geçmişte yaşanan ayakkabı fuarı kriziyle ilgili, “Bazı yanlış anlaşılmalar oldu. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İZFAŞ ve ANFAŞ benzer amaçlarla hareket etmeyi sürdürecektir. Aramızda bir dostluk var ve bu dostluk daima sürecektir” dedi.

Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş. yeni çalışma döneminde start verdiği basın buluşmalarına İzmir’de devam etti.  

Yeni yönetim kurulunu geçtiğimiz ay belirleyen ANFAŞ’ın, Genel Müdürü Murat Özer gerçekleşen ve ilerleyen dönemde hayata geçecek projeler hakkında bilgilendirme toplantısı düzenledi.

Hedeflerin tanıtıldığı, izlenecek yola haritasına dair ip uçlarının verildiği ve Swiss Otel’de gerçekleşen zirveye ayrıca TUSİD (Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği) Başkanı Ahmet Gürkaynak, 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, Telekomünikasyon Uydu ve Yayıncılık İş İnsanları Derneği Başkanı Hayrettin Özaydın, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.

YENİ PROJELER YENİ HEDEFLER

ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, iki marka fuarı HotelEquipment ile FoodProduct’ın yanı sıra iki yeni projenin de startının verildiğini söyledi. Özer, fuarlardaki değişimlerin Türkiye ekonomisinde sıçrama yapacağını da vurguladı.  

İZMİR’LE EL ELE OLMANIN FARKINI YAŞAYALIM

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, ANFAŞ fuarlarının sektörün geleceği için önemli çalışmalar yaptığını ifade ederek, “Biz ANFAŞ’ın özel çalışmalarını çok yakından hissediyoruz. ANFAŞ’ın fuarcılık anlamında getirdiği yenilikler sektörün deviniminde önemli bir etki yaratmıştır. Bizler fuarlarla daha iyi ve daha kaliteli bir şekilde turizme destek verme imanı bulunuyoruz. Bizler her zaman ANFAŞ’ın arkasındayız. Gıda ve turizm sektörünün her zaman bu fuarlara ihtiyacı vardır. Bu fuarlarda İzmir’le el ele olmanın farkını yaşayalım. Sizlerle birlikte olmak ve iş birliği yapmak keyif verecektir” dedi.

BİZ ÜNİVERSİTE OLARAK DESTEK VERİYORUZ

ANFAŞ’ın yeni projesi Jewelery Expo-Altın,Mücevher,Gümüş,Saat ve Teknolojileri Fuarı hakkında  yapılan yenilikler hakkında konuşan Dokuz Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, “Kuyumculukta Antalya önemli bir potansiyele sahiptir. Ülkemizin en büyük mücevher ihracatı gizli olarak Antalya’dan yapılmaktadır.  Çünkü turizm tesisleri, alışveriş merkezleri ve dünyanın 4 bir yanından gelen turistleriyle en çok doğrudan satışın yapıldığı yerlerden biridir. Dolayısıyla bu fuarın Antalya’da yapılması kaçınılmazdır. Biz Dokuz Eylül Üniversitesi olarak bu fuara destek veriyoruz. Biz sadece fuarcılık değil farklı bilimsel bir bakış açısıyla bir proje gerçekleştireceğiz. Bu fuar, bilim ve sektörün buluşması olacaktır” şeklinde konuştu. 

İZMİR’DEN BİR PROJE GELİRSE SEVE SEVE YAPARIZ

Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Murat Özer, İzmir’in fuarcılık şirketi İZFAŞ ile rekabet sorusuna yanıt verdi. Antalya ve İzmir’e beraber kalkınma çağrısı yapan Özer, “Her iki kurumun da sektöre bakış açıları aynı. Her iki kurum da bölgenin canlandırılması için çalışılıyor. İkisinin de amacı, Türkiye’ye ve bulunduğu bölgeye ekonomik katkı sağlamaktır. Dolayısıyla biz her yeni projeyi değerlendiririz. Bugün yeni fuarlarımızı paydaşlarımızın desteğiyle yapıyoruz. İzmir’den bir proje gelirse seve seve yaparız” dedi. 

İZFAŞ’LA ARAMIZDA DOSTLUK VAR

Kentlerde benzer sektör fuarlarının düzenlenmesinin gelişimin önüne geçtiğini belirten Murat Özer, “Anadolu fuarcılığının desteğe ihtiyacı var. Bu işten asıl kazanç sağlayan şehir İstanbul’dur. Bu birliktelik daha da devam edecektir. Sektör için düzenlenen fuarlar varsa o fuarlar desteklenmeli.  Bizim benzer sektörlerde fuarları yapmamamız lazım. İstanbul’da bu işin çivisi çıkmış durumda. Biz fuarlarımızı büyütmek istiyorsak stratejik sektörler seçilerek milli fuarcılığın geliştirilmesi lazım. Türkiye’nin milli fuar stratejisi kurarak, sektörlerde oyun kurucu olması gerekiyor. Almanya bunu çok iyi bir şekilde yapıyor. Almanya’nın en büyük özelliği birbirinin ayağına basmayan organizasyonlar yapmasıdır.  Bizim de birimizi destekleyerek bu hedefler doğrultusunda ilerlememiz lazım. İZFAŞ ve ANFAŞ benzer amaçlarla hareket etmeyi sürdürecektir. Aramızda bir dostluk var ve bu dostluk daima sürecektir. İZFAŞ’ın da ANFAŞ’ın da sorunları ve çözümleri aynıdır” diye konuştu. 

REKABET SÖZ KONUSU DEĞİL

Geçmiş dönemde İzmir ile Antalya arasında yaşanan ayakkabı fuarı krizi hakkında sorulara yanıt veren Özer, eş zamanlı fuarın ANFAŞ tarafından organize edilmediğini söyleyerek, “Geçmiş dönemde bazı yanlış anlaşılmalar oldu. İstanbul’da o fuarı yapan bir organizasyon firması ANFAŞ’tan yer kiralayarak fuarı yaptı. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İki kentin de birbirine ihtiyacı var. Antalya ve İzmir el ele büyüyecektir” dedi.