Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Atatürk

İzmir'de sefer tası dönemi!

EGEDESONSÖZ/

İşsizlik rakamlarını artması ve enflasyon değerlerin yükselmesiyle beraber alım gücü düşen vatandaş, öğle yemeğini evden getirme yoluna gidiyor. İzmir Lokantacılar ve Gazinocular Esnaf Odası Başkanı Aykut Yenice, “çalışan kısıtlama yoluna gidiyor, lokantacılar bunu çok net görüyoruz” dedi.

Yüzbinlerce çalışanın bulunduğu İzmir’de, lokantalarda öğle saatlerinde gözle görülür ölçüde müşterinin azaldığını söyleyen Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Genel Başkanı ve İzmir Lokantacılar ve Gazinocular Esnaf Odası Başkanı Aykut Yenice, “çok net bir şekilde söyleyebilirim ki çalışan insanlar kısıtlama yoluna gidiyor. Lokantacılar olarak bunu net bir şekilde görüyoruz. Gözlemlerimiz, lokantacı meslektaşlarımızdan edindiğimiz izlenimlerimiz ve bilgilerimiz bu yönde. Lokantalarda müşteri sayısı ciddi şekilde azalıyor. Ekonomik olarak hassas bir dönem olmasının etkileridir diye düşünüyoruz” dedi.

HER YEMEKTE “AZ VER” DÖNEMİ

Başkan Yenice, daha önce az çorba istendiğini buna alışık olduklarını ancak son dönemlerde her yemeğin azının istendiğini ifade etti. Başkan Yenice, daha önce çorbanın azı vardı, şimdi her türlü yemeğin azı istenmeye başladı. Az zeytinyağlı, az etli yemek, az makarna, artık yemeğin de “az”ı istenmeye başlandı. Daha önce örneğin sabahları bir ayda sattığımız 300 kg işkembe çorbasını artık yaklaşık 4 aydır satmaya başlıyoruz. Nüfus artıyor ancak lokantaya gelen müşteri sayısı belirgin bir şekilde düşmeye başladı.

İKİ SİMİT BİR PEYNİR

Lokantacı olarak müşteri potansiyelinin belirgin bir şekilde düştüğüne dikkat çeken Yenice, bazı çalışanların öyle yemeği evden getirdiği gibi bazılarının da unlu mamulleri gibi yerlerden daha ucuza mal olacak şekilde ihtiyaçları karşılama yoluna gittiğini şu sözlerle ifade etti:

Çalışan bazı insanlar dışarda yemeğe para vermemek için evden getiriyor. Bir de lokantada yemeğe vereceği parayı düşünerek unlu mamullerinden iki simit bir peynir yemeyi tercih edebiliyor. Lokanta müşterileri hızla azalırken unlu mamullerin dolması, harcamayı kısma yoluna gittiklerinin somut bir işaretidir” diye konuştu.