Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Atatürk

Dr. Oğuz Erkara

Eskiden lokantaların reklam yapmasına gerek yoktu veya yok diye düşünülüyordu. Çünkü özellikle esnaf lokantaları zaten kendi bölgelerine hizmet verdikleri için, bilen geliyordu. Biraz daha büyük çaplı lokantalar ise sadece broşür dağıtımı yapabiliyor veya yerel basın araçlarına reklam verebiliyordu. Ulusal gazete veya radyo televizyonlara reklam vermek lokantalar için imkansızdı. Çünkü kaba tabirle lokantayı satsan reklam parasını ödemene imkan yoktu. Teknoloji bir çok alanda hızla işlerimizi kolaylaştırmaya devam ediyor. Konumuzla ilgisi şu ki; özellikle internet ve sosyal medya sayesinde en küçük esnaf lokantası bile kendi bütçesine uygun reklam verebilir hale geldi. İşte bu yazıda lokantalar için internet ve sosyal medyada reklam fikirleri…
Ülkemizde yemek üretilen ve yenen mekânlara verilen isimler çeşitlilik gösterir. Aşevi, lokanta, restoran, restaurant, salon v.s.Her işletmeci kendine uygun, hoşuna giden bir unvanı mekânına koyar. Lokanta, genelde gözlemlediğimiz bir unvan. Bazı işletmeler ise restaurant veya biraz Türkçeleştirerek restoran unvanını tercih etmektedir. Restaurant; Fransızcadan, Dünya yemek sektörüne ihraç edilmiş, ülkemizde de yaygın olarak kullanılan bir unvandır. Bazı işletmeler bunu restoran olarak da kullanmaktadır. Restaurant kadar yaygın kullanılan bir unvanda lokanta’dır.Lokanta kelimesi köken olarak İtalyanca dan dilimize geçmedir.Bazı işletmeler bu unvanı kullanmaktan adeta utanç duyar.Bizzat şahit olduğumuz birçok görüşmede “Benim yeri lokanta değil,restaurant tır” diyen işletmeciler vardır.Diğer birçok ünlü işletme ise mekanına…