Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Türkiye Lokanta ve Pastacılar Federasyonu
Atatürk

Türk Balığı ve Kamuoyu Algısı

Kamuoyu algısı her zaman için çok önemli. Söz gelimi Somon balığının çok faydalı olduğu yönünde bir genel kabul var. Somon hiç şüphesiz özellikle Omega-3 açısından zengin bir balık. Ama konunun diğer yönünü de kamuoyu fazla bilmiyor. Bakınız, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Sinan Kızıltan nasıl bir açıklama yapıyor: "Türk balıklarının Omega-3 zengini olduğunu kaç kişi farkında acaba? Aslında en fazla Omega-3 hamsi başta olmak üzere Türk balıklarında bulunuyor. Bu arada Karadeniz'de somon üretiminin başladı, ancak Norveç Somon balığının Türk balıklarından daha sağlıklı olduğunu ima eden reklamların gerçeği yansıtmadığını herkesin bilmesi gerekir."

 
İÇERİDE TANITIM - Kızıltan, "Türk balıkları tercih edilmeli" diye konuşuyor. Esas itibarıyla Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun bugüne kadar özellikle yurt dışında gerçekleştirdiği etkin çalışmaları biliyoruz. Demek ki bundan sonra belki biraz da yurt içine ağırlık vermek gerekecek. Nitekim Kızıltan'nın şu sözleri bunu görüşümüzü doğrular nitelikte; "Balığımızı Norveç somonuna yedirmeyeceğiz. Önümüzdeki süreçte tanıtım çalışmalarımızda doktorlardan ve diyetisyenlerden destek alacağız. Türk balıkları tercih edilsin. Döviz Türkiye'de kalsın. Devletten beklentimiz önümüzdeki süreçte üretim yerine tüketime destek olması."
 
HEDEF 15 KG - Su ürünleri sektörü, 2016 yılında bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 15 artırarak yaklaşık 800 milyon dolara ulaştı. Şu anda aklıma geleni de sizlerle paylaşayım. Bundan 17 yıl önce Ege TV'de yaptığım programda sektörün vizyonunu tartışırken, hedef 250 milyon dolar diye söylenmişti. 2023 hedefi ise 1,5 milyar dolar.. Nereden nereye, değil mi? Sinan Kızıltan, son olarak, "Türkiye'de 7 kg. seviyesinde olan balık tüketiminin 15 kg'a çıkması için mutlaka tüketim desteklenmeli" şeklinde yeni bir hedef veriyor.