Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Resmi Sitesi

Türk kahvesine UNESCO standartı

Bu haber 23 Mayıs 2017 - 20:55 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği (TKKAD) Başkan Yardımcısı Osman Serim, “Dünyanın farklı coğrafyalarında var olmasına rağmen, 500 yıllık köklü bir geleneği olan Türk kahvesinin evrensel olarak kabul gören bir standardı bulunmuyor. Bu da diğer kahve hazırlama yöntemleriyle doğal olarak bir rekabet içinde bulunan Türk kahvesi geleneğinin yanlış tanıtılmasına yol açıyor. Ayrıca kahvenin ekonomik önem kazandığı dünyada, bu alanda faaliyet gösteren firmalarımız ticari bir engel oluşturarak haksız rekabete neden oluyor” dedi.

TÜRK KAHVESİ STANDARDI MUTABAKAT METNİ

Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla, Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği organizasyonuyla Türk kahvesi için ilk kez bir standart çalışması yapılacak. Bu alanda otorite kabul edilen, ticari ya da kültürel faaliyet gösteren özel ve tüzel kişilerin temsilcileriyle gerçekleştirilecek toplantının sonunda esasların belirlenerek “Türk Kahvesi Standartları” mutabakat metninin ortaya çıkarılması planlanıyor.

Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği (TKKAD) Başkan Yardımcısı Osman Serim, “Uluslararası camiada zaten bilinen ve tüketilen Türk kahvesinin UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi’ne kaydettirilmesiyle, standartlarının belirlenmesi ve bu standartların ticari kişi ve kurumlarının menfaatlerinin korunması açısından uluslararası alanda tanınması gerekliliği doğmuştur. Türk kahvesinin “Türk Kahvesi Kültürü ve Geleneği” adı altında UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi ve İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi’nde yer alması, bu konudaki uluslararası farkındalığın büyük ölçüde artmasına katkı sağlamıştı” dedi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.